Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Κλίμα και κλιματικές αλλαγές

Το πρόγραμμα αυτό έχει προταθεί και εγκριθεί ως καινοτόμο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2014-2015 από τα δύο τμήματα της Ε τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου.
Ξεκίνησε στα τέλη Οκτωβρίου και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο αυτής της σχολικής χρονιάς με τη συμμετοχή της Ε1 τάξης  στο School Lab.
Σας παρουσιάζω τα βασικά σημεία του προγράμματος, όπως εφαρμόστηκε στο τμήμα μας.




Ενότητα: Κλίμα και κλιματικές αλλαγές
Γεωγραφία, Φυσικές Επιστήμες, Ευέλικτη Ζώνη, Νέες Τεχνολογίες
Ε τάξη.
Δασκάλα: Δέσποινα Πονηρού
Γενικοί στόχοι:
1.     (γνώσεις): να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι κλίμα και πώς διαφοροποιείται από την έννοια του καιρού. Να κατανοήσουν τι σημαίνει «κλιματικές αλλαγές» και τι σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας.
2.     (δεξιότητες): οι μαθητές να συγκεντρώσουν και να καταγράψουν βασικές πληροφορίες για τις «κλιματικές αλλαγές». Οι μαθητές να φτιάξουν μια ιστορία με οδηγίες για τους μαθητές άλλης τάξης για τρόπους με τους οποίους εμείς θα συμβάλλουμε στην εξοικονόμηση ενέργειας και τελικά θα βοηθήσουμε το περιβάλλον.
3.     (στάσεις): Οι μαθητές να επιχειρηματολογήσουν και να υιοθετούν οι ίδιοι μια θετική στάση απέναντι στο θέμα. Οι μαθητές να μας παρουσιάσουν ένα βίντεο στο οποίο μας δείχνουν τι έκαναν οι ίδιοι και άλλαξαν τις συνήθειές τους για να βοηθήσουν το περιβάλλον.
4.      (Μαθαίνω πώς να ενεργώ): Οι μαθητές να συνεργάζονται και να κοινοποιούν στη σχολική μονάδα το παραγόμενο έργο τους. Οι μαθητές παίρνουν μέρος στο διαγωνισμό SCHOOL LAB με βίντεο σχετικά με όσα έχουν μελετήσει.
5.     Οι μαθητές να αναπτύξουν τις ακόλουθες οριζόντιες ικανότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα,  ανάληψη πρωτοβουλιών, συνεργατικότητα, ψηφιακή ικανότητα.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, αλλά και με οποιαδήποτε αφορμή οι μαθητές:

Έμαθαν για το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Έμαθαν για τις κλιματικές αλλαγές

Έφτιαξαν προσωπικούς πίνακες εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να παρακολουθούν πόσο συχνά κατάφεραν να μειώσουν την ενέργεια που χρησιμοποιούν κάθε μέρα για μια εβδομάδα. Παρακάτω παρουσιάζεται ένα παράδειγμα.



Θέλησαν να περάσουν το μήνυμα παρουσιάζοντας τις εργασίες τους σε power point. Οι εργασίες αυτές θα παρουσιαστούν σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε και άλλους μαθητές.

Tρεις ομάδες έφτιαξαν από ένα βίντεο σχετικό με τις κλιματικές αλλαγές και συμμετείχαν με αυτό στο διαγωνισμό School Lab


Τελικά οι εργασίες μας δεν βραβεύτηκαν, όμως η συμμετοχή των μαθητών τους γέμισε χαρά και δύναμη! Δείτε τα βίντεο των μαθητών:


Το αχτύπητο δίδυμο. (αυτό δεν το δείχνει απευθείας. Κάντε το download και μετά δείτε το)


Αξιολόγηση- αναστοχασμός από τους μαθητές:

«Μάθαμε ότι ο πλανήτης κινδυνεύει και ότι πρέπει να τον φροντίζουμε περισσότερο. Αν μειώσουμε την κατανάλωση άσκοπης ενέργειας μπορεί να σώσουμε τον πλανήτη.»
«Μου άρεσε που συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε ιστορίες με φανταστικούς ήρωες. Ο καθένας είπε την ιδέα του και τελικά η ιστορία βγήκε καλή!»
«Μίλησα με τους γονείς μου γι αυτό το θέμα. Πράγματι σπαταλάμε νερό χωρίς λόγο»
«Περιμένω με αγωνία να ολοκληρωθεί η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό School Lab. Έχουμε κάνει καλή δουλειά.»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου